ارتباط مصرف زیتون با مرگ و میر

ارتباط بین مصرف زیتون و خطر مرگ و میر قبلاً در جمعیت ایالات متحده ارزیابی نشده است. هدف ما بررسی این بود که آیا مصرف روغن زیتون با مرگ و میر کلی و علت خاص در دو گروه آینده نگر از مردان و زنان ایالات متحده مرتبط است یا خیر.

ما فرض می کنیم که مصرف بیشتر زیتون پرورده کامتا با خطر کمتر مرگ و میر کلی و علت خاص مرتبط است.ما 61096 زن، مرد را که در ابتدا فاقد دیابت، بیماری قلبی عروقی و سرطان بودند، دنبال کردیم.

رژيم غذايي با استفاده از پرسشنامه بسامد غذايي نيمه كمي در ابتدا و سپس هر 4 سال يكبار ارزيابي شد. رگرسیون خطرات متناسب کاکس برای تخمین نسبت خطر (HRs) و فاصله اطمینان 95٪ (CIs) استفاده شد.

در طول 26 سال پیگیری، 32868 مورد مرگ رخ داد. در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که هرگز زیتون پرورده مجلسی مصرف نکردند، افرادی که روغن زیتون مصرف بیشتری داشتند 15٪ کمتر در معرض خطر مرگ و میر کلی قرار داشتند.

زیتون

پس از تعدیل برای عوامل مخدوش کننده بالقوه. مصرف بیشتر زیتون پرورده گشنیز با 15 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی ، 38 درصد کمتر خطر مرگ ناشی از بیماری های عصبی و 12 درصد خطر کمتر مرگ تنفسی همراه بود.

جایگزینی 10 گرم مارگارین، سس مایونز و چربی لبنیات با مقدار معادل روغن زیتون با 7 تا 20 درصد کاهش خطر مرگ و میر کلی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، سرطان، تخریب عصبی و بیماری های تنفسی همراه بود.

هنگامی که زیتون پرورده لاهیجان جایگزین سایر روغن های گیاهی (ذرت، گلرنگ، سویا و روغن کانولا) شد، هیچ ارتباط معنی داری مشاهده نشد.

ما مشاهده کردیم که مصرف بیشتر روغن زیتون با خطر کمتر مرگ و میر کلی و مرگ و میر ناشی از علت خاص در گروه بزرگی از مردان و زنان ایالات متحده مرتبط است. جایگزینی مارگارین، مایونز و چربی لبنیات با روغن زیتون با کاهش خطر مرگ و میر همراه بود.

  • منابع:
    1. Consumption of Total Olive Oil and Risk of Total and Cause-Specific Mortality in US Adults
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از مفتول در خانه شارژر تلفن همراه بسازید!
    2. پرواز شتری که بال نداشت از افسانه تا واقعیت!
    3. انتخاب بهترین هواکش برای ورزش دو و میدانی
    4. استفاده از رب گوجه به عنوان بوگیر یخچال!