استفاده از بنتونیت اکتیو شده برای تشخیص هویت قاتلین

بنتونیت به طور گسترده ای به عنوان گل حفاری استفاده می شود. آن را با آب مخلوط می کنند تا دوغابی تشکیل شود که از طریق رشته مته پمپ شده و از طریق مته خارج می شود.

گل حفاری به خنک و روغن کاری مته کمک می کند و به دلیل ویسکوزیته و استحکام تسلیم بالایی که دارد، برش های مته را استخراج می کند و آنها را به سطح می برد و به مهر و موم شدن سوراخ مته و جلوگیری از فرورفتن دیواره کمک می کند.

بنتونیت اکتیو شده برای پر کردن و آب بندی سوراخ های حفاری رها شده استفاده می شود. به همین ترتیب، بنتونیت برای آب‌بندی آبراه‌های دیگر مانند حوض‌ها، گودال‌های آبیاری، مخازن و تالاب‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت و گاهی اوقات به عنوان دوغاب نیز استفاده می‌شد.

به دلیل توانایی آن در جذب آب و بو، بنتونیت به یکی از اجزای اصلی انواع “مجموعه” بستر گربه تبدیل شده است. دسته های بنتونیت به راحتی قابل جابجایی هستند و بقیه مواد استفاده نشده دست نخورده باقی می مانند، بنابراین بستر بین تغییرات بیشتر دوام می آورد.

بنتونیت

با وجود 74 میلیون گربه خانگی تنها در ایالات متحده، این می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد! مواد بسیار شبیه به بستر گربه، اعم از کلوخه ای و غیر کلوخه ای، در صنعت برای تمیز کردن نشت مایعات استفاده می شود.

بنتونیت به عنوان چسب برای تاکونیت، یک سنگ آهن کم عیار استفاده شده است. تاکونیت را ریز آسیاب می‌کنند، با بنتونیت مخلوط می‌کنند تا گلوله‌ها یا گلوله‌ها بسازند و سپس برای مدت کوتاهی در کوره‌ها پخته می‌شوند تا سطح سختی به گلوله‌ها بدهد. سپس گلوله ها را می توان به راحتی حمل کرد و به کارخانه های فولاد فرستاد.

افزودنی های بنتونیت برای امولسیون کردن روغن ها در آسفالت و مواد شوینده استفاده شده است. برای بهبود مقاومت سرامیک و آجر؛ برای حفظ ریز ذرات در کاغذسازی؛ برای شفاف کردن آب، شراب، و آب میوه؛ برای تصفیه فاضلاب، کاغذ جوهر، و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای در هوا؛ و به ژل کردن لوازم آرایشی و دارویی.

همچنین به عنوان ماده ای در پاک کننده ها، پولیش ها و اسپری ها در انواع مختلف استفاده شده است. بنا به دلایل واضح، بنتونیت را محصول 1000 کاربرد نامیده اند. کاربردها به ویژگی های جذب آن بستگی دارد که به نوبه خود به ترکیب شیمیایی خاک رس بستگی دارد.