با مصرف بذر گندم میهن یبوست را از بین ببرید

روسیه، بزرگترین صادرکننده گندم در جهان، سال گذشته محموله های گندم خود را با مالیات صادراتی که برای پایین نگه داشتن قیمت مواد غذایی داخلی طراحی شده بود، محدود کرد.

محدودیت‌های بیشتر می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد ناآرامی‌های اجتماعی در کشورهای دیگر، به ویژه در ترکیه، مصر، قزاقستان و سایر بخش‌های اروپا که گندم وارد می‌کنند، ایجاد کند.

و از آنجایی که بازارهای کالاهای کشاورزی جهانی هستند، هر گونه کاهش در عرضه بذر گندم میهن می تواند تقاضا و قیمت گندم کشت شده در سایر نقاط جهان از جمله استرالیا، آرژانتین و غرب میانه آمریکا را افزایش دهد.

نتیجه تا حدی به این بستگی دارد که آیا کشورها تصمیم می‌گیرند تحریم‌هایی را بر مواد غذایی روسیه اعلام کنند یا اینکه روسیه با محدودیت‌های بیشتر بر صادرات خود یا تحریم‌های تلافی جویانه بر کالاهای خارجی پاسخ دهد.

بذر

باید دید که آیا سایر کشورها محدودیت هایی را برای تجارت کشاورزی وضع خواهند کرد یا خیر. اما مقامات کاخ سفید گفته‌اند که تلاش‌های آن‌ها به جای مردم روسیه، مجازات رهبران روسیه، تولیدات نظامی و صنعتی است.

آنها بسته دیگری از تحریم ها و کنترل های صادراتی را آماده کرده اند که دسترسی روسیه به فناوری های پیشرفته مانند نیمه هادی ها و قطعات هواپیما را قطع می کند.

تحلیلگران رابوبانک جمعه گذشته در یادداشتی گفتند که دو سوم گندم و جو روسیه برای این فصل قبلاً صادر شده است، اما اگر تحریم ها به حذف باقیمانده محصول از بازارهای خارجی ختم شود، می تواند قیمت های جهانی را تقریباً یک افزایش دهد. سوم.

به گفته تحلیلگران، تأثیرات بر قیمت جهانی غلات تا حدی به تصمیم چین برای انجام آن بستگی دارد. چین مقادیر زیادی ذرت، جو و سورگوم را برای خوراک دام از بازارهای جهانی وارد می کند.

این کشور می تواند آن کالاها و همچنین گندم را به جای سایر کشورها از روسیه خریداری کند. آنها گفتند که در چنین شرایطی، تأثیر تحریم ها بر بازارهای جهانی غلات نسبتاً اندک خواهد بود.

روز پنجشنبه، چین واردات گندم روسی را که مدت ها به دلیل نگرانی پکن در مورد قارچ و سایر آلاینده ها مسدود شده بود، آغاز کرد. این کشورها اعلام کردند که چین واردات گندم و جو روسیه را در 8 فوریه، اندکی پس از بازدید ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه از چین در آستانه بازی های المپیک پکن، آغاز خواهد کرد.