در هند از ذرت مکزیکی کیلویی به جای حبوبات در غذا استفاده می شود

در حالی که این دو گیاه شبیه به هم هستند، اما در یک مرحله رشد نیستند. اولین گیاه همچنان V1 در نظر گرفته می شود، در حالی که گیاه در تصویر دوم V2 است. بزرگنمایی به بررسی تفاوت ها کمک می کند.

ذرت مکزیکی کیلویی دارای خاصیت فراوانی است.

V2_3این عکس یقه گیاه V2 را از بالا نشان می دهد. پس از بزرگنمایی، تصویر یقه دو برگ اول را نشان می دهد. با وجود برگ دوم بسیار بزرگ، روی گیاه در عکس اول، یقه به طور کامل نمایان نشده است.

در این مرحله، اکنون نقطه رشد گیاه بالای سطح خاک است. تیلرها نیز در این مرحله شروع به نمایان شدن می کنند. همچنین پیری برگ که فرآیند تخریب و مرگ است تا اولین برگ شروع می شود.

در این مرحله، بسیاری از شاخه های گوش که همان گوش های بالقوه هستند، اکنون روی گیاه قابل مشاهده است. معمولاً شاخه‌های بلال که بالاتر روی گیاه قرار می‌گیرند آنهایی هستند که به خوشه‌های قابل برداشت تبدیل می‌شوند.

تجمع مواد مغذی و وزن خشک نیز در این زمان بسیار افزایش می‌یابد که منجر به نیاز بیشتر به آب و مواد مغذی می‌شود. همانطور که در عکس سمت راست نشان داده شده است، اکنون تشکیل منگوله در این مرحله شروع به نمایان شدن می کند.

این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که منگوله کاملاً کشیده شده و ابریشم‌ها هنوز دیده نمی‌شوند. این مرحله همچنین نشان دهنده میزان رشد رویشی است که روی این گیاه رخ می دهد.

زیرا همه برگ هایی که روی گیاه رشد می کنند اکنون قابل مشاهده هستند. بسته به هیبرید و شرایط محیطی، منگوله معمولاً 2 تا 3 روز قبل از ظهور ابریشم قابل مشاهده است.

ریختن گرده در حال حاضر از 2-3 هفته رخ می دهد. این گیاه در این دوره به دلیل اینکه منگوله کاملاً در معرض تگرگ قرار می گیرد و احتمالاً در صورت وقوع تگرگ از بین می رود، بیشترین آسیب را در برابر تگرگ دارد.