زعفران در تمدن های مختلف جهان

زعفران (Crocus sativus L.) یک محصول ادویه با ارزش بالا و حجم کم گل پاییزی است که رشد می کنددر سراسر اروپای مدیترانه و غرب آسیا تولید می شود.
در حال حاضر تولید زعفران محدود به ایران و کشورهای قدیمی تر است تمدن هایی مانند هند، اسپانیا، ایتالیا، یونان و ترکیه. کشت آن در خطر انقراض است.
بنابراین توجه محققان و سیاستگذاران را می طلبد. مانند کشمیر، احیای آن نیز قرار است آغاز شود رویکرد حالت ماموریتی، به ویژه در مناطقی که در آن کشت زعفران نگینی توسط این کشور رها شده است.
دانشگاه علوم و فنون کشاورزی شیر کشمیر قاسمیر هند و غیره سازمان های بین المللی برنامه تحقیقاتی را برای بهبود سیستماتیک زعفران مشهد اصل ایجاد کرده اند.
از سیستم تولید تا مصرف این بررسی در مورد آخرین کارهایی که برای آن انجام شده است می پردازد ترویج کشت زعفران به عنوان یک سرمایه گذاری اقتصادی مقرون به صرفه برای امنیت معیشتی از زعفران سرگل سحر خیز بهره ببرید.
زعفران به عنوان یک گیاه کشت شده از ارتفاعات دریا می روید تا ارتفاع تقریباً 2000 متری، اگرچه سازگارتر است به سمت تپه ها، فلات ها و دره های کوهستانی که در آن قرار دارند.
مزیت این محصول این است که این گیاه می تواند باشد در مناطق خشک یا نیمه خشک که در آن آب وجود دارد کشت می شود
کسری در تابستان شدید است.
روایت های مختلف در مورد منشاء زعفران از مناطق کوهستانی آسیای صغیر تا یونان، غربی آسیا، مصر یا کشمیر زعفران قائنات خراسان توسط تمدن سومری (هزاره ششم) شناخته شده بود.
زعفران نام خود را در قدیمی ترین متن کشمیر می یابد همچنین، در بسیار جشن گرفته شده است.
خوشه باستانی کشمیر، “Rajtarangini”، Kalhana زعفران کشمیری را از جمله این صفات خاص می‌داند کشمیر که به گفته مردم کشمیر حتی در بهشت هم قابل دسترسی نیست.
  • منابع:
    1. Saffron as a valuable spice: A comprehensive review
  • تبلیغات: 
    1. تاریخچه اولیه ثروتمندی در زمان گذشته
    2. روشی که ارزش ریال را بیشتر از دلار می کند
    3. توپی که به کره ماه رفت !!
    4. کارآفرینان توانسته اند درصد بیکاری را پایین بیاورند