ساختار ژنتیکی ماهی سوف به گونه ای است که می تواند خود را درمان کند

درک ساختار ژنتیکی جمعیت برای حفاظت و مدیریت ماهیان حیاتی لباس نوزادی است. بسیاری از گونه‌های ماهی دارای ذخایر متنوع ژنتیکی و فنوتیپی هستند که قبل از اعمال ژنتیک جمعیت مولکولی در مدیریت شیلات در بسیاری از گونه‌ها شناسایی نشده بود.

این تنوع برای مدیریت شیلات مهم است زیرا می تواند جمعیت گونه های استثمار شده را در برابر اختلالات طبیعی و ناشی از انسان تثبیت کند.

به عنوان مثال، ذخایر کوچک تولید کننده ماهی سوف (Oncorhynchus nerka) در خلیج بریستول، آلاسکا، پس از گرم شدن آب و هوا در 20 سال گذشته، به تولیدکنندگان غالب ماهیگیری تبدیل شدند.

نیاز به حفظ تنوع ذخایر در ماهی های استثمار شده را برجسته می کند (هیلبورن). ، کوین، شیندلر و راجرز، 2003). با این حال، شناسایی بیشتر ذخایر ماهی به آسانی ماهی قزل آلا نیست.

بنابراین، ژنتیک جمعیت برای شناسایی ذخایر مانکن بچه گانه مرموز (ذخایر متمایز یک گونه استثمار شده ساکن در همدلی) در مدیریت پایدار ماهی‌های استثمار شده مرکزی است.

دسته‌بندی انبارهای کریپتیک ممکن است در گونه‌هایی رخ دهد که محدوده‌های آن‌ها شامل انواع زیستگاه‌های متصل است که به ذخایر متمایز اجازه می‌دهد در طول فصول یا مراحل مختلف چرخه زندگی در همدلی زندگی کنند.

این به مدیریت مربوط است، زیرا برداشت غیرمنتظره از یک انبار خاص ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که انبار در مکانی که به صورت فصلی و یا در طول مهاجرت مرحله زندگی خاص استفاده می‌شود، برداشت شود.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی والای برداشت شده نشان داد که 26 درصد از کل صید گرفته شده از خلیج Saginaw در سال 2008 و 2009 ماهی دریاچه Huron و دریاچه St. Clair بود که در واحدهای مدیریت مربوطه آنها به حساب نمی آمدند.

بنابراین، درک مرتب‌سازی مرموز سهام به‌ویژه در مبل یافت آباد جایی که ذخایر مختلف می‌توانند در فصولی که برداشت اتفاق می‌افتد، در همدلی زندگی کنند، اهمیت دارد.

  • منابع:
    1. Yellow perch genetic structure and habitat use among connected habitats in eastern Lake Michigan
  • تبلیغات: 
    1. با اسفناج می توانید دندان های خود را سفید کنید
    2. کشف جسد زنی در کارگاه تولید دستگاه بسته بندی!
    3. آشپزی با تخمه آفتابگردان بجای ادویه در کباب استفاده کرد!
    4. خرید خرمامضافتی کارتنی ۱۲جعبه ای