صندلی متعلق به ملکه که در موزه نگهداری می شد دزدیده شد

عدم تطابق بین عمق صندلی و طول باسن و پوپلیتیال کاربران می تواند منجر به خم شدن تنه و سر و کشیده شدن بازو به جلو و در نتیجه درد در پشت، شانه و بازو در طولانی مدت و همچنین ایجاد مشکل در استفاده شود.

پشتی عمق زیاد صندلی منجر به فشار روی ران ها و اختلال در سیستم گردش خون می شود. عمق کم در قیمت صندلی آرایشگاه زنانه دست دوم موثر است و منجر به فشار بر پشت و زانو برای جلوگیری از افتادن می شود.

لبه جلویی صندلی دارای انحنای است که از ران های زیرین محافظت می کند و مصدوم جلوی صندلی از وارد آمدن فشار به قسمت های مختلف پا جلوگیری می کند. این ویژگی مطابق با استاندارد ISIRI 9697 – 1 می باشد.

عرض لگن برای تعیین ابعاد عرض صندلی در نظر گرفته شد. عرض استاندارد در قیمت صندلی طبی دیسک کمر تاثیر گذار است و بر اساس صدک 95 عرض ران که 42.15 سانتی متر گزارش شده بود تعیین شد.

صندلی

 این رقم در مطالعه زارعی و همکاران و به ترتیب 41 سانتی متر و 03/30 سانتی متر گزارش شد که کمتر از محاسبه شده در این مطالعه است.

این بعد در سایر مطالعات مشابه 43 سانتی متر و 6/43 سانتی متر برآورد شد. عرض نشیمنگاه در صندلی چرخدار کودک طراحی شده است.

در این مطالعه به دلیل افزایش فاصله ران 45.5 سانتی متر در نظر گرفته شد که مطابق با استاندارد BS5873 و استاندارد ISIRI 7494 می باشد.

همچنین قیمت صندلی ماساژور سنگ یشم که دارای تکیه گاه در دو طرف می باشد بالا تر است. بنابراین عرض صندلی بیشتر در نظر گرفته شد تا مشکل و محدودیتی در نشستن و ایستادن ایجاد نکند.

بنابراین این عامل باعث می شود افراد هنگام نشستن بر روی باسن و کناره های ران خود فشاری احساس نکنند.

  • منابع:
    1. Design and Development of an Ergonomic Chair for Students in Educational Settings
  • تبلیغات: 
    1. کشف سنگین ترین موجود زنده دنیا در جار پلاستیکی!
    2. کشف ژنتیک جدید که منجر به بروز هپاتیت می شود!!!
    3. مرجع خرید زغال خودسوز قلیان
    4. کلاهبرداری عجیبی که با پرتقال اتفاق افتاد!!