مصرف خام آلو بخارا ترش موجب ایجاد تبخال های زیاد در دهان می شود

آلو غذایی است که در سندرم آلرژی دهان دخیل است. این سندرم به شکل یک واکنش آلرژیک به پروتئین های خاص موجود در طیف وسیعی از میوه ها، سبزیجات و آجیل است. برخی از افراد مبتلا به آلرژی به گرده های محیطی را تحت تأثیر قرار می دهد و تقریباً همیشه قبل از آن تب یونجه وجود دارد.

هنگامی که برخی از افراد مبتلا به آلرژی به گرده آلو بخارا ترش را خام مصرف می کنند، ممکن است یک واکنش ایمنی رخ دهد. این افراد احساس خارش و سوزش در دهان، لب ها و گلو می کنند. علائم ممکن است ظاهر شوند و سپس ناپدید شوند، معمولاً در عرض چند دقیقه پس از خوردن یا لمس غذای مزاحم.

در صورت عدم وجود علائم دیگر، این واکنش جدی نیست و نیازی به اجتناب سیستماتیک از مصرف آلو نیست. با این حال، توصیه می شود برای تعیین علت واکنش به غذاهای گیاهی با یک متخصص آلرژی مشورت کنید. دومی قادر خواهد بود ارزیابی کند که آیا اقدامات احتیاطی خاصی نیاز است یا خیر.

سندرم روده تحریک پذیر با اختلالات مختلف دستگاه گوارش از جمله درد شکم، نفخ شکم و تغییر در عادات روده مشخص می شود. این اختلال همچنین می تواند به صورت رفلاکس معده یا سوء هاضمه ظاهر شود.

آلو

افراد مبتلا به این سندرم ممکن است از عدم تحمل برخی میوه های تازه و میوه های خشک رنج ببرند. اگرچه مصرف فیبر برای عادی سازی حمل و نقل روده تشویق می شود، افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر باید توجه خاصی به مصرف آلو خود داشته باشند تا عدم تحمل احتمالی را تشخیص دهند.

اصطلاح “Prun” که در سال 1265 در زبان فرانسوی ظاهر شد، از کلمه محبوب لاتین prunum گرفته شده است. “آلو” که آلوی خشک را مشخص می کند، بسیار دیرتر در حدود سال 1507 ظاهر شد.

در یونان و روم از خواص ملین آلو قدردانی شد. در فرانسه آلوی معروف Agen از قرون وسطی تولید می شد. آنها پر شده یا با شکلات پوشیده شده اند و اکنون خوراکی های لوکس هستند.