معرفی بادام زمینی اسپانیایی به عنوان محبوب ترین انواع این محصول

بادام زمینی یا بادام زمینی که در برخی از نقاط جهان شناخته می شود، دانه های خوراکی حبوبات هستند. هند با تولید کل حدود 7131000 میلیون تن در سال دومین تولید کننده بزرگ بادام زمینی در جهان است.
بادام زمینی (Arachis hypogaea) از نظر فنی به عنوان نخود در نظر گرفته می شود و از خانواده (fabaceae) لوبیا و حبوبات است. اگر چه حبوبات؛ به دلیل داشتن روغن زیاد، عموماً در بین دانه های روغنی قرار می گیرد.
جدا از روغن، بادام زمینی سفید به طور گسترده برای تولید کره بادام زمینی، شیرینی ها، بادام زمینی بوداده، محصولات میان وعده، مواد افزودنی در فرمولاسیون محصولات گوشتی، سوپ ها و دسرها استفاده می شود.
گروه‌های ارقام خاص به دلیل تفاوت در طعم، محتوای روغن، اندازه، شکل و مقاومت در برابر بیماری برای مصارف خاص ترجیح داده می‌شوند.
برای بسیاری از کاربردها، ارقام مختلف قابل تعویض هستند، اما محبوب ترین ارقام اسپانیایی، رانر، ویرجینیا و والنسیا هستند.
اکثر بادام زمینی های مشخص شده در پوسته از نوع ویرجینیا هستند، به همراه برخی از والنسیاها برای اندازه بزرگ و ظاهر جذاب انتخاب شده اند.
پوسته بادام زمینی اصفهان بیشتر برای آب نبات بادام زمینی، آجیل شور و کره بادام زمینی استفاده می شود. بیشتر رانر برای تهیه کره بادام زمینی استفاده می شود.
چین با داشتن سهمی در حدود 45 درصد از کل تولید جهانی، در تولید بادام زمینی پیشتاز است، در حالی که هند (16٪) و ایالات متحده آمریکا (5) سهم دارند.
باید گفت بادام زمینی آستانه در سرتاسر جهان در انواع مختلفی مصرف می شود که بیشتر آنها غذاهای سنتی هستند.
  • منابع:
    1. Peanuts as functional food: A review
  • تبلیغات: 
    1. بهترین روش برای ثروتمند شدن در دنیای مجازی
    2. با خامه معجون ضدپیری بسازید
    3. ایده های آسان برای کسب ثروت در منزل
    4. با یک چشم بهم زدن موفقیت را مزه کنید!