نخوردن عسل کنار اصل موجب قطع شدن هر دو پای مرد جوانی شد

در بسیاری از نقاط خارج از نروژ، فروش عسل کنار اصل به صورت مایع مرسوم است. بنابراین مصرف کنندگان به این واقعیت عادت کرده اند که عسل متبلور می شود.

برخی تصمیم می گیرند کریستال ها را ذوب کنند تا عسل دوباره مایع شود، برخی دیگر ترجیح می دهند عسل را همانطور که هست باقی بگذارند.

ما اغلب عسلی را که استفاده می کنیم به صورت خصوصی باقی می گذاریم. اگر زود متوجه شدیم که شروع به کریستال شدن می کند، یعنی کمی کدر است یا کریستال های کوچکی در آن وجود دارد، آن را چند بار در روز به مدت چند روز هم می زنیم. این کار از تشکیل کریستال های بزرگ در عسل جلوگیری می کند.

عسلی که کریستالیزه شده بد نیست و می توان آن را همانطور که هست استفاده کرد، اما احتمالاً آنقدر لطیف نیست که روی یک تکه نان داشته باشید. اگر کریستال های بزرگی وجود داشته است، باید به دندان ها نیز توجه کرد.

اگر از عسل برای پخت، آشپزی یا چای استفاده می‌کنید، وجود کریستال در آن اهمیت چندانی ندارد. اینها در تماس با مایعات مایع دیگر ذوب می شوند.

عسل

روش تهیه مجدد عسل مایع:
عسل هدر نروژی واقعی
عسل هدر مایع
دقت کنید که درب عسل محکم باشد تا آب وارد شیشه نشود
یک کاسه به اندازه کافی بزرگ پیدا کنید تا ظرف عسل را در خود جای دهید
کاسه را با آب داغ پر کنید و شیشه عسل را داخل آن قرار دهید.
بعد از حدود 15 دقیقه شیشه عسل را از کاسه خارج کرده و هم بزنید.
اگر عسل در بطری است، از چاپستیک یا مشابه آن برای هم زدن استفاده کنید.
درب را دوباره بگذارید و شیشه عسل را دوباره در ظرف آب داغ قرار دهید.
وقتی آب کاسه ولرم شد با آب گرم جایگزین کنید.
مراحل بالا را تکرار کنید تا عسل دوباره شروع به یک قوام مایع کند.
برای اینکه تمام مواد خوب موجود در عسل از بین نرود، توصیه می شود عسل را حداکثر تا دمای 45 درجه سانتی گراد گرم کنید. اگر عسل را در دمای بالاتر گرم کنید و از جوشیدن خودداری کنید، ممکن است برخی از این مواد خوب از بین بروند، اما طعم آن همچنان حفظ می شود.