نوعی آلوچه در بازار تهران که فصل زمستان در جنوب می روید

امروزه نزدیک به 400 نوع مختلف در سراسر جهان با رنگ ها، شکل ها و طعم های مختلف وجود دارد.

آلوچه در بازار تهران اساساً انواع آلو سبز است. سبزی ها به طور کلی در جنوب غربی فرانسه کشت می شوند. آنها آبدار، گوشتی، نرم و شیرین هستند. در میان آلوهای آبی، آنجلو، پرزیدنت و آلوهای لورن را می‌یابیم. آلوهای زرد آلوهای Golden Japan، TC Sun و Mirabelle از لورن هستند.

در نهایت اولبینایا، آلوچه و یاقوت سرخ از انواع قرمز هستند. آلو Ente گونه ای است که برای آلوچه ی معروف Agen استفاده می شود. قدمت دانش این تخصص از منطقه Villeneuve-sur-Lot به هشت قرن قبل باز می گردد.

این شامل خشک کردن آلوچه ها در فر یا در آفتاب و سپس آبرسانی مجدد آنها به 36.2٪ است. با خشک شدن آلوچه ها، کالری بیشتری دریافت می‌کنند و دو سوم ویتامین C خود را از دست می‌دهند، اما در این فرآیند تبدیل به یک ابر غذای مغذی‌تر می‌شوند.

آلوچه

آلوچه و آلو از قرون وسطی به عنوان داروی ستاره ای برای یبوست بوده اند. امروزه نیز برای این منظور توصیه می شود: پنج عدد آلوچه را یک شب خیس کنید سپس صبح با معده خالی بخورید و همچنین آب خیسانده آن را بنوشید.

فیبر حجم بولوس روده را افزایش می دهد و سرعت انتقال از روده کوچک به روده بزرگ را افزایش می دهد، جایی که باکتری های فعال تر کار خود را بهتر انجام می دهند. برای روده های شکننده، توصیه می شود که در حد متوسط ​​باشد زیرا آلوچه حاوی ترکیبات تحریک کننده در مقادیر زیاد است.

اما این میوه ها تنها به خاصیت ملین آنها محدود نمی شود. مصرف روزانه آلوچه و آلو باعث کاهش کلسترول بالا در مردان می شود. به میزان دوازده آلوچه در روز، سطح کلسترول LDL به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

علاوه بر فیبر بالای آن، پلی فنول های آنتی اکسیدانی موجود در آلوچه می تواند این ویژگی را توضیح دهد. دومی از کلسترول در گردش در برابر اکسیداسیون محافظت می کند، بنابراین خطر حمله قلبی یا حوادث عروقی مغزی را محدود می کند.