گم شدن قابلمه سرویس چدن موجب مرگ شهردار آمل شد

قابلمه های چدنی ظرفیت ذخیره حرارت بالایی دارند که این تاثیر مثبت دارد که غذای تهیه شده در این تابه ها نیز حرارت خود را برای مدت نسبتا طولانی حفظ می کند و به همین دلیل نمی توان در مدت زمان کوتاهی دوباره گرم کرد. هیچ عامل شیمیایی برای تمیز کردن و سرخ کردن کم چرب امکان پذیر نیست.

یکی دیگر از مزیت های قابلمه سرویس چدن این است که به طور کلی با مواد شیمیایی تصفیه نمی شوند و می توان آنها را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز کرد.

قابلمه های چدنی نیز برای افرادی که از سلامتی آگاه هستند بسیار مناسب هستند، زیرا پتینه به این معنی است که عملاً برای جلوگیری از سوختن غذا نیازی به روغن نیست. بنابراین تهیه غذاهایی با محتوای چربی بسیار کم در این تابه ها کاملا امکان پذیر است.

در نهایت، تابه های چدنی با عمر بسیار طولانی مشخص می شوند. اگر به درستی مراقبت و تمیز شوند، بسیار بادوام هستند و نمی شکنند. اغلب آنها با افرادی همراه می شوند که یک بار برای همیشه خریده اند.

قابلمه

یک ماهیتابه چدنی نیاز به مراقبت ویژه ای دارد و در هنگام کار با آن باید چندین جنبه را در نظر گرفت. در بدترین حالت، نگهداری نامناسب حتی می تواند باعث زنگ زدگی ظرف در مدت زمان نسبتاً کوتاهی شود.

زنگ زدگی نیز شایع ترین مشکل تابه های چدنی است. به همین دلیل است که پختن تابه های چدنی تصفیه نشده و بدون پوشش بسیار مهم است. این سخت شدن تابه های چدنی را می توان یک نقطه ضعف در نظر گرفت، زیرا زمان می برد.

علاوه بر این، ماهی تابه چدنی را تنها پس از خشک شدن می توان برای پخت و پز استفاده کرد، بنابراین بر خلاف بسیاری از انواع دیگر تابه ها، تابه ها بلافاصله پس از خرید آماده استفاده نیستند.

یکی دیگر از معایب تابه های چدنی این است که به دلیل جنس آن بسیار سنگین هستند و به همین دلیل به راحتی در دست جا نمی شوند. بنابراین پخت و پز با تابه های چدنی نیاز به کمی تمرین و آموزش دارد تا بتوانید با این تابه سنگین آشپزی کنید.