استفاده از عسل برای بهبود زخم ها

یک کاربرد موثر در بهبود زخم، استفاده از هیدروژل های مشتق شده از عسل کوهی دکتر بیز است که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در مقابله با عفونت های احتمالی مورد توجه قرار گرفته است.
هیچ اثر سیتوتوکسیک روی سلول‌های بنیادی مزانشیمی انسانی اعمال شده روی هیدروژل‌های مانوکا مشاهده نشد که رشد استافیلوکوکوس اورئوس و استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس را مهار می‌کرد.
این مطالعه نشان داد که عسل طبیعی یونجه با فاکتور منحصر به فرد مانوکا (UMF) فعالیت انتخابی در برابر باکتری های مختلف نشان می دهد.
عسل
مقدار UMF به محتوای متیل گلیوکسال (MGO) عسل آویشن طبیعی اشاره دارد و پیشنهاد می‌شود که این عامل بسیاری از خواص ضد باکتریایی عسل است.
در مطالعه اخیر الماسعودی و همکاران. اثرات پنج نوع عسل: عسل مانوکا UMF 20+، عسل مانوکا UMF 16+، عسل فعال 10+، عسل سیدر و عسل سیاهدانه را در برابر 2 سویه استافیلوکوکوس اورئوس مقایسه کرد.
مهار رشد باکتری توسط انواع عسل در غلظت های 20% و 10% (v/v) مشهود بود. محققان دریافته‌اند که عسل مانوکا دارای فعالیت ضد باکتریایی بالاتری در برابر هر دو سویه است.
با اثر قوی‌تری از عسل کنار با UMF بالاتر. پیشنهاد شد که دلیل قدرت ضد باکتریایی آنها از این واقعیت ناشی می شود که آنها دارای تعداد کل فنل بالاتری هستند که توانایی حذف رادیکال های آزاد سوپراکسید را دارند.
  • منابع:
    1. Antibacterial activity of Manuka honey and its components: An overview
  • تبلیغات: 
    1. درب برقی که با سیم مفتول انسان را دور می کند!
    2. پارچه رومبلی که از خود آتش تولید می کند!
    3. راز شگفت انگیز در مورد جانوران!
    4. با خوردن روزانه 3 قاشق رب لاغر شوید!